Montag, 11. Februar 2013

op tafel

Graag zou ik het zo keurig willen doen als madame zsazsa. Elke week een nieuwe menue al van tevoren helemaal uitgestippelt en geoganiseerd en dat ohhh zo lekker klinkt.
Maar ja... ik ben ik, hé.
Het begint er a mee dat ik (of beter wij) hooguit vier keer in de week kook. Spijtig maar waar. Dat heeft er vooral mee te maken dat de tweeling natuurlijk nog niet meeeet (waar komen de tremas ook al weer?) en Meneer O. op school eet. 
Maar deze week heb ik er nog hoop in: 
Vandaag hadden wij een heerlijke gorgonzola-prei-quiche.
Toen ik een foto wilde nemen kwam Meneer O. meteen aanlopen. "Mam, aapje moet wel mee op de foto"- "Hij staat wel op zijn kop."- "Maar maam, dat moet zo. Want dan is het kunst!" Zo dus.




Voor de rest van de week staat nog couscous en een winterse soep op mijn imaginair lijstje!



Essensvornehmen

Gerne würde ich es machen wie madame zsazsa. Für jede Woche hat sie ein Wochenmenue, bei dem mir jedes Mal das Wasser im Munde zusammen läuft.
Aber ich bin halt ich. 
Ich koche leider sowieso eher nur 4 mal in der Woche- das liegt vorallem daran dass die Zwillinge natürlich noch nicht essen und Herr O. im Kindergarten.
Aber diese Woche sieht's noch gut aus. Heute hatten wir einen tollen Gorgonzola-Lauch-Quiche.
Als Herr O. bemerkte, dass ich Photos macht musste "aapje" sofort mit drauf. Ich wies ihn darauf hin, dass aapje auf dem Kopf stand. Seine Antwort brachte mich sehr zum schmunzeln."Aber Mama, dass muss so denn dann ist es Kunst!"
Für die restliche Woche stehen noch Couscous und eine winterliche Suppe auf dem imaginären Plan.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Ich freue mich über euere Meinung